Vietnam wants to double inland container handling

Vietnam’s government is considering investing up to US$800 million to add more inland container depots (ICDs) in the country by 2030.

According to the 2021-2030 ICD Development Plan that the Ministry of Transport submitted to Prime Minister Pham Minh Chinh, ICD development will be focused on major ports such as Hai Phong in the country’s north and Cai Mep-Thi Vai in the south.

Vietnam Maritime Administration noted that of Vietnam’s current 10 ICDs, all but one are in the southern areas. Out of the 4.2 million TEUs processed by the ICDs annually, 3.65 million TEUs is handled by the southern region, with the sole ICD in the north accounting for just around 450,000 TEUs. To resolve this imbalance, further development of ICDs is needed. To meet the costs, the government is urged to consider public-private partnerships.

The transport ministry advises enlarging the ICDs’ aggregate annual capacity to 6 million to 8.7 million TEU by 2025. Beyond that, up till 2030, the capacity can be expanded by another 25% to 35%.

Vietnam’s inclination towards upgrading its container infrastructure is another sign of Asia becoming the focus of global tradeflows, after being a manufacturing region from the 1990s to the early 2000s.

Today, Asian economies have become major consumers, and nearly 60% of Asia’s exports are intra-region.

In 2022, a Singapore-based logistics firm, YCH Group, and Vietnamese conglomerate T&T Group, a Vietnamese conglomerate, obtained financing from a World Bank unit, International Finance Corporation, to develop a US$300 million ICD in Vinh Phuc, in northern Vietnam. The facility, known as Vietnam SuperPort, is expected to open in 2024.

Source: Container News


Tin tức liên quan

3 cảng của Việt Nam nằm trong top 50 cảng biển hiệu quả nhất thế giới
3 cảng của Việt Nam nằm trong top 50 cảng biển hiệu quả nhất thế giới

Các cảng biển lớn nhất của Mỹ đang nằm cuối bảng về mức độ hiệu quả vận tải biển. Trong khi, có 3 cảng biển của Việt Nam nằm trong top 50.

Gói chính sách mới về cac-bon của EU và khuyến nghị với các doanh nghiệp logistics
Gói chính sách mới về cac-bon của EU và khuyến nghị với các doanh nghiệp logistics

Vào ngày 22 tháng 6 năm 2022, Nghị viện Châu Âu (EP) đã thông qua gói chính sách pháp luật về các-bon (Gọi tắt là Gói các-bon) với đa số phiếu tán thành. Gói này bao gồm việc sửa đổi Hệ thống Thương mại khí thải của Liên minh Châu Âu  (gọi tắt là EU ETS), Cơ chế Điều chỉnh Biên giới Các-bon mới (CBAM) và Quỹ Khí hậu Xã hội.

Yếu tố nào giúp xuất khẩu hàng hóa tăng trưởng mạnh trong 10 tháng qua?
Yếu tố nào giúp xuất khẩu hàng hóa tăng trưởng mạnh trong 10 tháng qua?

Tận dụng tốt các FTA được đánh giá là một trong những yếu tố giúp xuất nhập khẩu đạt được kết quả khả quan thời gian qua.


Đã thêm vào giỏ hàng