Vietnam wants to double inland container handling

Vietnam’s government is considering investing up to US$800 million to add more inland container depots (ICDs) in the country by 2030.

According to the 2021-2030 ICD Development Plan that the Ministry of Transport submitted to Prime Minister Pham Minh Chinh, ICD development will be focused on major ports such as Hai Phong in the country’s north and Cai Mep-Thi Vai in the south.

Vietnam Maritime Administration noted that of Vietnam’s current 10 ICDs, all but one are in the southern areas. Out of the 4.2 million TEUs processed by the ICDs annually, 3.65 million TEUs is handled by the southern region, with the sole ICD in the north accounting for just around 450,000 TEUs. To resolve this imbalance, further development of ICDs is needed. To meet the costs, the government is urged to consider public-private partnerships.

The transport ministry advises enlarging the ICDs’ aggregate annual capacity to 6 million to 8.7 million TEU by 2025. Beyond that, up till 2030, the capacity can be expanded by another 25% to 35%.

Vietnam’s inclination towards upgrading its container infrastructure is another sign of Asia becoming the focus of global tradeflows, after being a manufacturing region from the 1990s to the early 2000s.

Today, Asian economies have become major consumers, and nearly 60% of Asia’s exports are intra-region.

In 2022, a Singapore-based logistics firm, YCH Group, and Vietnamese conglomerate T&T Group, a Vietnamese conglomerate, obtained financing from a World Bank unit, International Finance Corporation, to develop a US$300 million ICD in Vinh Phuc, in northern Vietnam. The facility, known as Vietnam SuperPort, is expected to open in 2024.

Source: Container News


Tin tức liên quan

Gần 300 triệu tấn hàng qua cảng biển trong 5 tháng đầu năm 2023
Gần 300 triệu tấn hàng qua cảng biển trong 5 tháng đầu năm 2023

Sản lượng hàng hóa qua cảng biển 5 tháng đầu năm 2023 tiếp tục giảm nhẹ, đạt gần 300 triệu tấn.

Nắm kỹ quy tắc xuất xứ cộng gộp trong RCEP để nâng cao lợi thế thuỷ sản Việt
Nắm kỹ quy tắc xuất xứ cộng gộp trong RCEP để nâng cao lợi thế thuỷ sản Việt

Theo Cục Xúc tiến thương mại (Bộ Công Thương), để tận dụng được những ưu đãi trong Hiệp định RCEP làm nâng cao lợi thế so sánh của ngành thủy sản Việt Nam, các doanh nghiệp Việt Nam cần phải tìm hiểu thật kỹ quy tắc xuất xứ, đặc biệt là quy tắc xuất xứ cộng gộp nội khối.

Vận tải hàng hóa siêu trường, siêu trọng: Quy định về lập, phê duyệt phương án và chế tài liên quan
Vận tải hàng hóa siêu trường, siêu trọng: Quy định về lập, phê duyệt phương án và chế tài liên quan

Theo khoản 3 Điều 12 Nghị định 24/2015/NĐ-CP quy định về trách nhiệm lập và phê duyệt phương án vận tải hàng hóa siêu trường, hàng hóa siêu trọng như sau:


Đã thêm vào giỏ hàng