Vietnam wants to double inland container handling

Vietnam’s government is considering investing up to US$800 million to add more inland container depots (ICDs) in the country by 2030.

According to the 2021-2030 ICD Development Plan that the Ministry of Transport submitted to Prime Minister Pham Minh Chinh, ICD development will be focused on major ports such as Hai Phong in the country’s north and Cai Mep-Thi Vai in the south.

Vietnam Maritime Administration noted that of Vietnam’s current 10 ICDs, all but one are in the southern areas. Out of the 4.2 million TEUs processed by the ICDs annually, 3.65 million TEUs is handled by the southern region, with the sole ICD in the north accounting for just around 450,000 TEUs. To resolve this imbalance, further development of ICDs is needed. To meet the costs, the government is urged to consider public-private partnerships.

The transport ministry advises enlarging the ICDs’ aggregate annual capacity to 6 million to 8.7 million TEU by 2025. Beyond that, up till 2030, the capacity can be expanded by another 25% to 35%.

Vietnam’s inclination towards upgrading its container infrastructure is another sign of Asia becoming the focus of global tradeflows, after being a manufacturing region from the 1990s to the early 2000s.

Today, Asian economies have become major consumers, and nearly 60% of Asia’s exports are intra-region.

In 2022, a Singapore-based logistics firm, YCH Group, and Vietnamese conglomerate T&T Group, a Vietnamese conglomerate, obtained financing from a World Bank unit, International Finance Corporation, to develop a US$300 million ICD in Vinh Phuc, in northern Vietnam. The facility, known as Vietnam SuperPort, is expected to open in 2024.

Source: Container News


Tin tức liên quan

Hải Phòng ban hành quy định mới giảm phí hạ tầng cảng biển với vận tải thủy nội địa
Hải Phòng ban hành quy định mới giảm phí hạ tầng cảng biển với vận tải thủy nội địa

Hội đồng Nhân dân (HĐND) Thành phố Hải Phòng vừa ban hành Nghị quyết số 21/2022/NQ-HĐND sửa đổi, bổ sung khoản 2 Điều 1 Nghị quyết số 148/2016/NQ-HĐND ngày 13/12/2016 của HĐND TP quy định mức thu, chế độ thu, nộp, quản lý và sử dụng phí sử dụng công trình kết cấu hạ tầng, công trình dịch vụ, tiện ích công cộng trong khu vực cửa khẩu cảng biển Hải Phòng.

Bộ Tài chính đề nghị TP.HCM xem lại quy định thu phí hạ tầng cảng biển
Bộ Tài chính đề nghị TP.HCM xem lại quy định thu phí hạ tầng cảng biển

Bộ Tài chính ngày 11/5 cho biết đã có công văn số 3978/BTC-CST gửi UBND TP.HCM về việc xem xét lại phí sử dụng hạ tầng cảng biển.

Cập nhật tình hình 10 cảng biển lớn nhất của Trung Quốc năm 2022
Cập nhật tình hình 10 cảng biển lớn nhất của Trung Quốc năm 2022

Một trong những cảng phát triển nhanh nhất của Trung Quốc là cảng Thanh Đảo, nơi có một số sáng kiến ​​công nghệ tiên tiến nhằm thúc đẩy thương mại và minh bạch thương mại. Một cụm công nghệ thông minh đang được SITC phát triển tại cảng Thanh Đảo. Ngoài ra, Cảng Thanh Đảo đã trở thành cảng thông minh 5G và cảng chạy bằng hydro đầu tiên trên thế giới.


Đã thêm vào giỏ hàng